Aké spôsoby odkladov splátok poskytujú slovenské banky svojim klientom?
Pozrite si súhrnný prehľad a informujte sa o odklade splátok za pôžičky a hypotéky vašej banky.
Potvrdené: Vláda SR sa 31.03.2020 definitívne dohodla so zástupcami bánk na odložení splátok pôžičiek, hypoték a leasingov. Otázne sú ešte kontokorentné účty a kreditné karty.
Pravdepodobné parametre opatrenia:
- odklad bude na dobu 6-9 mesiacov (pri hypotékach a pôžičkách z bánk), na dobu 3 mesiace pri leasingových spoločnostiach,
- odklad splátok sa bude týkať rovnako istiny ako aj úrokov,
- technicky sa o dané obdobie predĺži splácanie pôžičky, t.j. teda ak vám chýba 5 rokov do splatenia, 5 ročné obdobie teraz preruší a začne sa 5 rokov počítať o 3/6/9 mesiacov,
- žiadosti bude možné predbežne podávať počnúc 15.04.2020 a celý mechanizmus schvaľovania by mal byť jednoduchý a dostupný takmer pre každého,
- v tomto prípade sa dlžníci neobjavia v úverovom registri.
- odklad splátok sa nebude týkať neplatičov, ktorí prestali splácať ešte pred krízou spôsobenou koronavírusom.
Prehľad odkladov splátok u slovenských bánk.
Tatra banka
Aktuálne informácie Tatra banky, zo dňa 30.3.2020 , o odklade splátok úverových produktov hovoria o tom, že o odklad budú môcť klienti žiadať aj cez Internetbanking a mobilnú aplikáciu Tatra banka, avšak táto žiadosť o odklad splátok ešte nie je dostupná a pracuje sa na nej.
O dostupnosti tejto služby pre klientov bude Tatra banka informovať prostredníctvom svojej webovej stránky, Internet bankingu a mobilnej aplikácie Tatra banka v priebehu nasledujúcich dní.
Doplňujúca informácia od Tatra banky: „Z tohto dôvodu nebudeme aktuálne preberať nové žiadosti. Odporúčame vám počkať na zmenu a následne využiť nový online formulár.“
Slovenská sporiteľňa
Slovenská sporiteľňa informuje na svojej webovej stránke, že svojim klientom samozrejme pomôžu, ak je ich aktuálny príjem ovplyvnený epidémiou a z tohto dôvodu klienti akútne potrebujú riešiť splácanie hypotekárneho alebo spotrebného úveru.
Žiadosť o riešenie úveru klienti Slovenskej sporiteľne vybavia priamo z domu, elektronicky cez vyplnenie online formuláru dostupného na tomto odkaze.
Žiadosť, jej podanie a spracovanie je bez akéhokoľvek poplatku.
Niekoľko rád od Slovenskej sporiteľne:
- je dôležité, aby ste nás o možnej neschopnosti splácať úver informovali čo najskôr,
- ideálne ešte v čase, keď nemáte omeškanú splátku, ale viete, že pri nasledujúcej splátke nemusíte mať dostatok finančných prostriedkov na jej úhradu,
- práve pre tieto prípady využite náš online formulár a nemusíte chodiť do pobočky či volať na Klientske centrum,
- budeme sa každou vašou žiadosťou zaoberať a individuálne ju posudzovať, prosíme o vašu trpezlivosť.
Ak ako klient Slovenskej sporiteľne riešite podnikateľský úver, na žiadosť o riešenie úveru je tento formulár.
VÚB banka
Banka informuje na svojej webovej stránke, že čoskoro spustia jednoduchšie a rýchlejšie vybavenie žiadosti pre odklad splátok priamo cez webovú stránku VÚB banky.
Na základe pripravovania tejto služby sa VÚB banka rozhodla aktuálne pozastaviť prijímanie nových žiadostí.
Doplňujúce informácie k odkladu splátok od VÚB banky:
„V priebehu apríla pre našich klientov spustíme jednoduchšie a rýchlejšie vybavenie žiadosti pre odklad splátok priamo cez náš web. Týka sa to všetkých úverov a aj splátok cez Quatro. Doteraz podané žiadosti budú vybavené ešte podľa pôvodných pravidiel.“
ČSOB banka
ČSOB banka ponúka svojim klientom bezplatný odklad splátok, aby tak pomohli zmierniť dopady na podnikanie či osobné financie svojich klientov.
Táto banka sa rozhodla umožniť fyzickým osobám aj podnikateľom a malým firmám požiadať o bezplatný odklad splátok pri spotrebnom, hypotekárnom aj investičnom úvere.
Podmienky na odklad splácania úveru od ČSOB banky:
- Klient – fyzická osoba sa môže rozhodnúť, či chce odložiť splácanie celej splátky úveru alebo iba istiny.
- Klient – podnikateľ/malá firma môže požiadať o odklad splácania istiny.
Ak sa klientom ČSOB banky žiadajúcim o bezplatný odklad splácania úverov zlepší finančná situácia, môžu úver začať opätovne splácať skôr ako bolo dohodnuté pri zmene splátkového kalendára, alebo môžu klienti realizovať mimoriadne splátky.
Doplňujúce informácie od ČSOB banky:
„Pripomíname, že odklad splátok bude ČSOB riešiť až na základe žiadosti klienta. Rovnako vás chceme informovať, že o bezplatný odklad splátok spotrebných, hypotekárnych a investičných úverov, je možné požiadať za podmienky predloženia žiadosti s relevantným dokumentom (PN, OČR a iné).“
Poštová banka
Poštová banka poskytuje svojim klientom možnosť odkladu splátok úverov, kvôli zníženiu príjmov.
O odklad splátok v Poštovej banke môže požiadať akýkoľvek dlžník – hlavný dlžník alebo aj ktorýkoľvek zo spoludlžníkov po splnení nasledujúcich podmienok:
- dlžník nemá na danom úvere odklad splátok za posledné 3 mesiace,
- dlžník má na úvere zaplatené aspoň 3 mesačné splátky,
- dlžník nie je na úvere v omeškaní viac ako 2 mesačné splátky,
- dlžník predloží Poštovej banke doklad o zhoršení finančnej situácie.
Klienti Poštovej banky môžu požiadať o odklad splátok napísaním e-mailu na adresu info@pabk.sk
V e-maili alebo teda žiadosti je potrebné uviesť: a) Meno a priezvisko žiadateľa, b) Rodné číslo žiadateľa, c) Telefonický kontakt, d) typ úveru, na ktorý žiadateľ žiada o odklad (pôžička, hypotéka), e) priložiť ku žiadosti doklad preukazujúci zníženie alebo stratu príjmu.
Tento doklad môže byť napríklad doklad o PN, doklad o ošetrovaní člena rodiny, potvrdenie od zamestnávateľa o znížení príjmu, čestné vyhlásenie o strate/znížení príjmu v prípade, ak klient nevie doložiť žiadne z vyššie uvedených dokladov.
UniCredit bank
Banka informuje prostredníctvom svojej webovej stránky ohľadne možnosti odkladu splátok úverov pre svojich klientov nasledovne:
„Špeciálna podpora pre našich klientov. Pripravujeme pre vás možnosť odkladu splátok úverov na bývanie, PRESTO úverov a úverov pre malých podnikateľov a živnostníkov. Prosíme, sledujte naše webové stránky, kde vás v blízkej dobe budeme detailne informovať o tejto možnosti.“
Raiffeisen bank
Raiffeisen banka je pripravená pomôcť svojim klientom v neľahkej situácii spôsobenej koronavírusom.
O odklad splátok môže požiadať každý klient, ktorý stratil príjem, došlo k zníženiu príjmu jemu alebo rodine z dôvodu epidémie koronavírusom.
Žiadosť posudzuje Raiffeisen banka individuálne, odklad splátok je možné poskytnúť na 3 alebo 6 mesiacov.
Odklad splátok znamená to, že klientovi Raiffeisen banky budú počas najbližších 3 až 6 mesiacov úplne odložené splátky. Po ukončení odkladu splátok bude klient pokračovať v splácaní jeho pôžičky. O dĺžku odkladu, ktorú Raiffeisen banka poskytne klientovi sa predĺži splatnosť jeho pôžičky.
Klienti môžu požiadať o odklad splátok prostredníctvom infolinky Raiffeisen banky, na telefónnom čísle 0850 850 555. Odklad splátok poskytuje Raiffeisen banka svojim klientom bez poplatku.